Line Teak and Marble Wash Unit 85
+£49.90 (shipping costs)
FREE DELIVERY On standard delivery service
This item has been successfully added to your basket
Successfully added to your basket !
Free returns within 30 days
Free returns within 60 days
100% Money Back Guarantee
100% Money Back Guarantee
2 Years Warranty
2 Years Warranty
Rated 4.6/5 by our customers
Rated 4,7/5 by our customers
Line Teak and Marble Wash Unit 85

Line Teak and Marble Wash Unit 85

Integrated washbasin
Crawl space for easy installation
Frees up floor space
Comes pre-assembled


InStock
new
£ 569
RRP £665
Add to my basket
Shipping £49.90


Free returns within 60 days
2 Years Warranty
Designed by Tikamoon
Shop Safely
Description

 

The solid teak bathroom wash unit has an elegant Scandinavian design that is conducive to peace and relaxation... Worked out of superb natural materials, which are resistant to water. It has great advantages: the washbasin is simple to maintain, the two large sliding drawers offer great storage space and the clever ergonomic doors maintain sleek cluterless style (Easy to open but with no handles!)


Combine this unit with the Line wall-mounted column cupboard to complete the look.

 

 

WHAT OUR CUSTOMERS SAY
Customer ratings (40 customers)
Rebecca H. from Fen Drayton, UK Mainland, the October 12, 2019

« Great products but unfortunately damaged »
« Great products but unfortunately damaged »
Rebecca H from , , the October 12, 2019

« Great products but unfortunately damaged »
« Great products but unfortunately damaged »
Ian C. from Ashburton, UK Mainland, the February 14, 2019

« Great all round. would help if you offered prefinished wood products. »
« Great all round. Would help if you offered prefinished wood products. »
Ian C from , , the February 14, 2019

« Great all round. would help if you offered prefinished wood products. »
« Great all round. Would help if you offered prefinished wood products. »
Kate S from , , the July 20, 2019

« This product was the only product that was ok. »
« This product was the only product that was ok. »
Kate S. from Helsby, UK Mainland, the July 20, 2019

« This product was the only product that was ok. »
« This product was the only product that was ok. »


Quality Management from Tikamoon answered :
Thank you for your feedback. We are sorry to hear you had issues with other items. Please contact our customer service team who will work together with you to find the right solution
Thank you for your feedback. We are sorry to hear you had issues with other items. Please contact our customer service team who will work together with you to find the right solution
Caroline A from , , the November 02, 2019

« First sink arrived broken. took ages for them to process a replacement. now new sink is in place but is falling apart - chunks of it are coming away daily. wood marks very easily even after multiple oil treatments. do not buy this product. »
« First sink arrived broken. Took ages for them to process a replacement. Now new sink is in place but is falling apart - chunks of it are coming away daily. Wood marks very easily even after multiple oil treatments. Do NOT buy this product. »
Caroline A. from Durham, UK Mainland, the November 02, 2019

« First sink arrived broken. took ages for them to process a replacement. now new sink is in place but is falling apart - chunks of it are coming away daily. wood marks very easily even after multiple oil treatments. do not buy this product. »
« First sink arrived broken. Took ages for them to process a replacement. Now new sink is in place but is falling apart - chunks of it are coming away daily. Wood marks very easily even after multiple oil treatments. Do NOT buy this product. »


Quality Management from Tikamoon answered :
We are sorry to hear you are disappointed with the washstand you have received. Please contact our customer service team with your concerns, so we can investigate this further for you and find the right solution. We would like to point out our warehouse is located in France, so we are unable to provide an overnight delivery service
We are sorry to hear you are disappointed with the washstand you have received. Please contact our customer service team with your concerns, so we can investigate this further for you and find the right solution. We would like to point out our warehouse is located in France, so we are unable to provide an overnight delivery service
Marc C from Aumetz, France, the June 22, 2020

« Very beautiful bathroom furniture. as shown in the photo. good quality »
« Très beau meuble de salle de bain. Conforme à la photo. Bonne qualité »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Corinne D from Barlin, France, the June 16, 2020

« Magnificent ? »
« Magnifique ? »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
SERGIO P from Málaga, Spain, the June 07, 2020

« The quality of the furniture and the sink are great, high quality. just what i was looking for, natural solid wood furniture, i didn't want any chipboard. the sink is amazing, designer furniture at a good price »
« La calidad del mueble y del lavabo son estupendas, alta calidad. Justo lo que buscaba, mueble de madera maciza natural, no quería nada de madera aglomerada. El lavabo es una pasada, mueble de diseño a buen precio »

Comment on the website Tikamoon.es, Automatically translated from Spanish > See the original reviewSee the translated review
Raquel A from Barcelona, Spain, the May 21, 2020

« !!!!! »
« !!!!! »

Comment on the website Tikamoon.es, Automatically translated from Spanish > See the original reviewSee the translated review
Sonia B from Still, France, the May 18, 2020

« Very beautiful well finished furniture »
« Très beau meuble bien fini »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Bernard D from Apremont, France, the May 14, 2020

« Beautiful set »
« Bel ensemble »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
LUCIEN B from Saint-euphraise-et-clairizet, France, the May 08, 2020

« Perfect ! »
« Parfait ! »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Julia D from Ramatuelle, France, the April 28, 2020

« Very good product »
« Très bon produit »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Stefanie H. from Aachen, Deutschland, the March 24, 2020

« A great and individual washbasin of great quality. »
« Ein toller und individueller Waschtisch in großartiger Qualität. »

Comment on the website Tikamoon.de, Automatically translated from German > See the original reviewSee the translated review
Christele G. from La Chapelle Reanville, France, the January 28, 2020

« Very nice product, nice finish, happy with this choice »
« Très beau produit, belle finition, heureuse de ce choix »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Sebastien F. from Chatillon, France, the December 19, 2019

« Furniture consistent with the photo, i am delighted. »
« Meuble conforme à la photo, je suis ravi. »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Pascale F. from Montagny Les Buxy, France, the October 25, 2019

« Quality wood and basin of the same. very nice bathroom furniture with a modern and rustic side at a time. original design that we like very much »
« Bois de qualité et vasque de même. Très beau meuble de salle de bain avec un côté moderne et rustique à la fois. Design original que nous aimons beaucoup »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Coraline L. from Marseille, France, the September 14, 2019

« Furniture meets expectations »
« Meuble conforme aux attentes »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Anne B from , , the August 23, 2019

« Very beautiful piece of furniture with a pretty basin, very natural effect. however the basin is not very deep i would not recommend a tap too high because it can generate a lot of splash on the wooden plan. »
« Très beau meuble avec une jolie vasque, effet très naturel. Cependant la vasque n'étant pas très profonde je déconseillerais un robinet trop haut car cela peut générer beaucoup d'éclaboussures sur le plan en bois. »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Anne B. from Cambrai, France, the August 23, 2019

« Beautiful piece of furniture with a pretty basin, very natural effect. however the basin is not very deep i would advise against a cock too high because it can generate a lot of splashing on the wooden plane. »
« Très beau meuble avec une jolie vasque, effet très naturel. Cependant la vasque n'étant pas très profonde je déconseillerais un robinet trop haut car cela peut générer beaucoup d'éclaboussures sur le plan en bois. »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Michael O. from Holzwickede, Deutschland, the June 15, 2019

« 1a goods »
« 1a Ware »

Comment on the website Tikamoon.de, Automatically translated from German > See the original reviewSee the translated review
Vincent G from , , the April 23, 2019

« Corresponds to the description furniture of good manufacture sober and functional »
« Correspond à la description Meuble de bonne manufacture sobre et fonctionnel »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Vincent G. from Frejus, France, the April 23, 2019

« Corresponds to the description; furniture of good sober and functional manufacture »
« Correspond à la description; Meuble de bonne manufacture sobre et fonctionnel »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Marie-therese R. from Frejus, France, the March 18, 2019

« Super quality good value for money »
« Super qualité bon rapport qualité prix »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Victoria R from Málaga, Spain, the June 17, 2020

« I find it a bit expensive, but it is original, beautiful and of good material, handcrafted, or which can compensate for the fact that the drawers do not roll well and the guides are a little rusty »
« Me parece un poco caro, pero es original, bonito y de buen material, artesanal, o cual puede compensar el hecho de que los cajones no rueden bien y las guias esten un poco oxidadas »

Comment on the website Tikamoon.es, Automatically translated from Spanish > See the original reviewSee the translated review
Jennifer D from Bordeaux, France, the June 11, 2020

« Very heavy furniture missing feet c is a pity. top quality very good surprise »
« Meuble très lourds il manque des pieds c est dommage. Qualité au top tres bonne surprise »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Arnau C from Sant Hilari Sacalm, Spain, the June 07, 2020

« Very beautiful and quality! the only thing is that the pike was a few millimeters higher from the front and i had to lower the wood a little to adjust the pike! »
« Muy bonito y de calidad! Lo unico pero es que la pica era unos milimetros más alta de delante y tuve que rebajar un poco la madera para ajustar la pica! »

Comment on the website Tikamoon.es, Automatically translated from Spanish > See the original reviewSee the translated review
STEVE N from Gignac, France, the May 16, 2020

« Good quality, »
« Bonne qualité, »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
GREGOIRE D from St Martin D'heres, France, the May 11, 2020

« Very beautiful piece of furniture, to make well, beautiful sink, only small flat the slides of drawers which are a little can rust, which it is necessary to lubricate. »
« Très beau meuble, bien fabriquer, belle évier, seul petit bémol les coulisses de tiroirs qui sont un peut rouiller, dont il faut lubrifier. »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Thierry C. from Saint Médard D'eyrans, France, the March 03, 2020

« Installation not easy, the basin is not square, but very beautiful rendering of the whole »
« Installation peu facile, la vasque n'étant pas d'équerre, mais très beau rendu de l'ensemble »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Barbara S. from Langen, Hessen, Deutschland, the February 15, 2020

« The interstate is that the color does not match this sink as shown in the picture. my sink is darker. »
« Das interstate ist, dass die Farbe diesen Waschbecken nicht entspricht wie auf dem Bild zu sehen ist. Mein Waschbecken ist dunkeler. »

Comment on the website Tikamoon.de, Automatically translated from German > See the original reviewSee the translated review
Florence M. from Villeurbanne, France, the February 11, 2020

« Very nice piece of furniture, consistent with the photos. beautifully crafted. arrived very well packed. efficient after-sales service. »
« Très joli meuble, conforme aux photos. De belle facture. Arrivé très bien emballé. Service après-vente efficace. »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Guillemet J from , , the August 17, 2019

« Very good quality product that meets our expectations »
« Produit de très bonne qualité et qui répond à nos attentes »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Guillemet J. from Montreuil, France, the August 17, 2019

« Product of very good quality and which meets our expectations »
« Produit de très bonne qualité et qui répond à nos attentes »

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Mikel P. from Bossost, Spain, the June 06, 2019

« He arrived broken and they sent me another one in a week »
« Llegó roto y me mandaron otro en una semana »

Comment on the website Tikamoon.es, Automatically translated from Spanish > See the original reviewSee the translated review
Sophie B from Paris, France, the June 22, 2020

« The basin is wobbly on the furniture, it was necessary to add a wedge to keep the basin flat »
« La vasque est bancale sur le meuble, il a fallu ajouter une cale pour maintenir la vasque plate »


Julie from Tikamoon answered :
Hello, we thank you for taking the time to leave us a notice and we are sorry for the concern encountered on your furniture. Our customer service has not been informed, we invite you to send them photos at [email protected] as part of the opening of a service file. Regards, Julie
Bonjour comment vous envoyer des photos? De plus il y a un pb avec le tiroir qui se décollent

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review
Miliana G from Lyon, France, the June 15, 2020

« Furniture delivered broken. doesn't look good. the catastrophe. »
« Meuble livré cassé. N'a pas l'air de qualité. La catastrophe. »


Julie from Tikamoon answered :
Hello, Thank you for taking the time to leave us a notice and we are sorry for this concern encountered on delivery. Following your contact with our customer service, an after-sales service file was opened and we sent you several after-sales solutions. You have requested an exchange of the product, the latter being currently being restocked, the period is 3 weeks. Our customer service is at your disposal on 0 805 69 69 02 (free call) if you wish to follow up on your new order. Sincerely, Julie Tikamoon
Bonjour, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous laisser un avis et sommes navrés pour ce souci rencontré à la livraison. Suite à votre contact avec notre service client, une ouverture de dossier SAV a été faite et nous vous avons adressé plusieurs solution SAV. Vous avez demandé un échange du produit, ce dernier étant actuellement en cours de réapprovisionnement, le délai est de 3 semaines. Notre service clients se tient à votre disposition au 0 805 69 69 02 (appel gratuit) si vous souhaitez un suivi de votre nouvelle commande. Cordialement, Julie Tikamoon

Comment on the website Tikamoon.com, Automatically translated from French > See the original reviewSee the translated review

Product details
Material : Teak
Dimension : W 83 x D 41 x H 66 cm
Weight : 63 kg

2 drawers:
- H 19.5 x W 31.4 x D 26 cm *
- metal runners
1 door opening on 2 storage spaces:
- H 30 x W 37,5 x D 28 cm *
- removable shelf
1 basin:
- internally: H 10 x W 36 x D 28,5 cm *
- plughole diameter: 4.5 cm
- tap hole: 3.5 cm


Maximum load allowed: 40 kg

* Key dimensions

Shipping
Available - Delivery within 6 weeks
Delivery : £49.90
> Small Parcels: (less than 35 kg)
- Delivery via Parcelforce to your door
- Driver will leave a card on delivery attempt

> Large & Heavy Items:
- 2-Man delivery into the room of choice (up to 2nd floor)
- The delivery company will contact you to book a delivery slot
- Deliveries from Monday to Friday between 8:00am-9:00pm
Product care

For the protection, maintenance and preservation of your furniture in raw wood and marble / natural stone:

 

Wood maintenance

Standard use
>> Buy Furniture and Object Colourless Matte Varnish
>> Buy Furniture and Object Colourless Matte Oil

Intensive use
>> Buy Kitchen and Bath Colourless Matte Oil

>> Buy Kitchen and Bath Colourless Matte Oil

Maintenance of marble and natural stone

Clean to retain the sheen

Regular maintenance
>> Buy Cleanser

Special maintenance
>> Buy the Renovator and Buy the Balm

 

For more advice see our service guides





Mina Mirror 40x40
Mina Mirror 40x40
£79
Stina Cabinet Box
Stina Cabinet Box
£25
The Teodor Vase 18
The Teodor Vase 18
£19
Paulette Mirror 30x30
Paulette Mirror 30x30
£49
Mari Bar Stool Black
Mari Bar Stool Black
£125
Teak Column Cupboard Mirror 130 Line
Teak Column Cupboard Mirror 130 Line
£395
Line Wall-Mounted Teak Column 130
Line Wall-Mounted Teak Column 130
Sale -20%
£225 £285
You might also like
Karl Oak Vanity Cabinet with Lava Stone Washbasin 60
Karl Oak Vanity Cabinet with Lava Stone Washbasin 60
£809
Edgar teak and lava stone bathroom unit 80
Edgar teak and lava stone bathroom unit 80
£715
Jill Teak and Ceramic Vanity Cabinet 80
Jill Teak and Ceramic Vanity Cabinet 80
£429
Typo Suspended Teak Washstand 90
Typo Suspended Teak Washstand 90
Sale -10%
£449 £499
Romeo suspended teak wash unit 60
Romeo suspended teak wash unit 60
£365
Minimalys teak Washstand 90
Minimalys teak Washstand 90
Sale -25%
£409 £549
Kwarto teak Washstand 60
Kwarto teak Washstand 60
£285
Easy Oak and Ceramic Vanity Cabinet 80
Easy Oak and Ceramic Vanity Cabinet 80
£619
Edgar teak and ceramic bathroom unit 80
Edgar teak and ceramic bathroom unit 80
£619
Easy Oak and Lava Stone Vanity Cabinet 80
Easy Oak and Lava Stone Vanity Cabinet 80
£715
Oak vanity unit 90 Pola
Oak vanity unit 90 Pola
£569